Emma & David är här!
Bland det roligaste som finns i mitt jobb är att få välkomna nya kollegor till KAN. Att få dem att känna "fasiken vad nice detta blir" redan innan de satt sin fot på kontoret.
Första dagen innebär ett gediget program där stans godaste frukostbullar står på menyn följt av rundvisning i huset, en historieberättelse av vår VD, erbjudandepresentation av vårt innovationsteam, lunch med sin coach, fotografering och insikter om larm, kafferutiner, träningsmöjligheter och stundande festligheter på byrån.
I augusti har vi välkomnat vi ett helt gäng med nya ansikten och denna vecka passar vi på att presentera två av dem - Emma Bergkvist, ny Account Manager och David Wittlock, digital strateg med fokus på media performance.
5 snabba frågor till den förstnämnde som beskriver sig själv som envis, engagerad, har en oidentifierbar dialekt, ett förflutet som hästtjej och ett stort intresse för kommunikation i alla dess former.
Berätta kort om din yrkesbakgrund. Har jobbat med både nationella och internationella kunder på kommunikationsbyråer som Hilanders och McCann. Har erfarenhet från börsnoterat IT-bolag där jag fokuserade på investerar- och pressrelationer och kommer närmast från SOVA där jag var PR-och kommunikationsansvarig.
Som vår nya Account Manager, vad ser du mest fram emot? Att tillsammans med mina kompetenta kollegor få bidra till våra kunders utveckling. Det ska bli superkul att få lära känna nya människor, miljöer och branscher.
Skryt ohämmat om något du är bra på! Jag gör troligtvis södra Sveriges godaste pannkakor. Jag är bra på att se möjligheter och är en fena på att backa med bil och hästsläp.
Det viktigaste i mitt liv just nu… Att mina nära och kära är friska och mår bra.
Dina tre favoritställen i Malmö/Skåne: I princip alla ställen som ligger vid havet. Ställen där det finns hästar eller andra fina djur. Ställen med bra kaffe.
David beskriver sig själv som optimist och pappa till fyra barn (that combo!) Han gillar att springa, spela poker och att komma fram till lösningar på till synes hopplösa problem.
Berätta vad du hunnit med innan KAN.Jag har tidigare varit konsult i projekt för Volvo, Jaguar och Land Rover; där jag och mitt team hanterade digitala kommunikationslösningar på internationella bilmässor. Nu senast kommer jag från Tetra Pak där jag drivit och utvecklat strategisk användning av sociala medier.
Som digital strateg med fokus på analys och media, vad innebär den rollen och vad du hoppas kunna tillföra? Rollen innebär att tänka långsiktigt kring digitalisering och att i varje insats och projekt se till att investeringar som görs bidrar till uppsatta mål. Med min erfarenhet från att beställa digitala projekt ser jag fram emot att möta kunder som befinner sig i olika faser och att bidra till bästa lösningarna ihop med hela KANs verktygslåda.
Skryt ohämmat om något du är bra på! Jag är troligtvis svensk mästare i jojo-bantning...
Det viktigaste i mitt liv just nu... Är förstås mina barn, den värld de ska ta över och så har jag gärna fokus på miljöfrågor på min fritid.
Dina tre favoritställen i Malmö/Skåne: Sandhammaren är fantastiskt, en plats för återhämtning och för naturupplevelser. Malmö Central är dess fascinerande motpol; ständigt myllrande med alla som är på väg någonstans. Lund ligger mig också varmt om hjärtat efter många års studier.
Känn er varmt välkomna till oss på KAN. Vi ser fram emot att lära känna er båda och jobba tillsammans.