På konferens i 48 timmar
På hösten åker KAN iväg på konferens till sydligare breddgrader, det är sedan gammalt. I år blev det Alicante och fokus på prima feedback och – för somliga – primal fears.
Med 90+ medarbetare, där en del jobbar ute hos kund, är det viktigt att hitta tillfällen att socialisera, bygga kultur och samarbeta. Allt det klämde vi in på två intensiva dagar, effektiva som vi är. I mörkaste november, kloka som vi är.
Mer feedback, tack!
Under det första konferenspasset funderade vi bland annat på hur vi kan bli bättre på att ge och ta feedback – hur vi kan göra det så det blir en naturlig del av vår lärande organisation.
Häng, med eller utan häng
Det andra passet delade vi upp oss i mindre grupper som antingen 1) vandrade runt i stan och lärde sig om Alicante, 2) cyklade längs kusten och smakade tapas, 3) spelade padel, eller 4) vadade/hoppade/klättrade runt i en vattenfylld ravin. Oavsett aktivitet fick vi gott om tillfälle att hänga (bokstavligen) och lära känna kollegor som vi inte arbetar med dagligen.
Kundfest utan kunder
Vi kan ju inte åka iväg utan att alls tänka på våra kunder, så vi passade på att ha fest med kundtema, kundquiz och passande outfits. Så även om de inte fick vara med i egen hög person, fick de åtminstone vara med i tanken. Här nedan ses glada team som jobbar med HIAB, ForSea och Subaru.